Ik heb dit net gedaan om een paar reservesleutels te krijgen voor mijn 08 die maar met één sleutel kwam.
Ik heb een paar dingen geleerd. Ten eerste hoef je niet veel geld uit te geven. Meer hieronder.
De sleutels voor onze voertuigen zijn transponder- of chipsleutels. Er is een vierletterige code voor de chip die je nodig hebt. Zoek op eBay naar vervangende sleutels voor uw bouwjaar. Het kan hetzelfde zijn als mijn 08 of misschien niet. Mijn transpondersleutelcode is 4D67.
Het andere essentiële stukje informatie dat u nodig heeft, is de FCC-ID van de fob. Dit is een 8-cijferige code. Bij mij stond deze op mijn fabrieksafstandsbediening. Maar een zoekopdracht zal waarschijnlijk ook de FCC-code opleveren die werkt met uw bouwjaar. Mijn code is HYQ12BAN.
Dus als je een sleutel en afstandsbediening of afstandsbediening geïntegreerd in een sleutel krijgt, moet je op beide letten. Als je er maar één bestelt, hoef je natuurlijk alleen maar op diegene te letten die ertoe doet.
Als je hem eenmaal hebt, zijn er online video's en instructies waarmee je de sleutel en de fob zelf kunt programmeren. Er zijn geen speciale tools nodig. Voor de sleutel heb je een werkende sleutel en je nieuwe sleutel en de instructies nodig. Voor de FOB heb je een werkende sleutel en je fob nodig. De instructies zijn vrij bizar (zoals de deur een paar keer openen en sluiten), maar het werkt allemaal.
Ik heb mijn blanco sleutel en afstandsbediening zelf geprogrammeerd zoals hierboven vermeld en ben toen naar Hone Depot gegaan en heb hem gevraagd hem te laten knippen. Hij rekende me niets aan, omdat ze je normaal gesproken alleen iets aanrekenen als ze de blanco leveren.
Sleutel en afstandsbediening van eBay kosten $ 15. Zelf programmeren gratis. Sleutel geknipt door Home Depot gratis. Het kan niet eenvoudiger als je de juiste codes hebt.
Ik heb deze mooie klapsleutel gekregen... ook al is hij voor een ander voertuig met een afstandsbediening voor de achterklep, de sleutel- en fobcodes kwamen overeen, wat het belangrijkste is.
Als je eBay wilt vermijden, bekijk dan remotesremotes.com.