Toyota FJ Cruiser Forum banner

Passagiersraam werkt niet

25K views 35 replies 27 participants last post by  norm356  
#1 · (Edited)
EDIT: Kan niet geloven dat ik het meest simpele deel heb gemist...raamslot. Hoe verwijder ik deze schande?

Ik wilde de zijspiegels verwijderen om ze zwart te maken en alles ging goed totdat ik alles weer in elkaar begon te zetten.

Ik heb alle schakelaars en deurpanelen bevestigd. Nu beweegt mijn passagiersraam niet meer, het maakt niet eens een geluid. Ik dacht dat ik de deurschakelaar misschien kapot had gemaakt tijdens het weer in elkaar zetten, maar de schakelaar aan de bestuurderskant laat het ook niet bewegen. Het raam aan de bestuurderskant werkt prima. Alle sloten en lichten werken prima.

Bestuurderskant: 1 stroomconnector op de spiegel, 1 stroomconnector op de deur, 2 kogelhaken voor sloten. (allemaal drievoudig gecontroleerd)

Passagierskant: 1 stroomconnector op de spiegel, 2 stroomconnectors op de deur, 2 kogelhaken voor sloten. (allemaal drievoudig gecontroleerd)

Iemand tips over hoe ik dit probleem moet gaan diagnosticeren?

#2 ·
Ha. Soms veroorzaken de eenvoudigste dingen de meeste angst.

#5 ·
Maak je geen zorgen. Blij dat je het hebt opgelost. :wave:

#10 ·
Ik heb hetzelfde probleem, maar mijn Windows-vergrendelknop is in orde.
Het verdomde raam werkte gisteren en vandaag is het DOOD!!!
Ik hoor de motor niet eens bewegen en het raam is nauwelijks open.

WAT IK HEB GEPOGD:

het raam een beetje omhoog schuiven met mijn handen
de hoofdschakelaar voor de raamvergrendeling gecontroleerd
gecontroleerd op obstakels in de openingen van het frame (maar het raam gaat niet eens naar beneden)

Anders dan dat, suggesties? Ik heb een model uit 2012!!!

#12 ·
Ik heb mijn deur volledig uit elkaar gehaald voordat ik dit draadje las. Ja, het was de knop voor de raamvergrendeling.

>_<

Soms moet je gewoon om jezelf lachen. Dat heb ik gedaan.

#13 ·
Heb mijn deur volledig uit elkaar gehaald voordat ik dit draadje las. Ja, het was de knop van de raamvergrendeling.

>_<

Soms moet je gewoon om jezelf lachen. Ik weet dat ik dat deed.
Goed voor je. Met mijn persoonlijkheid was ik waarschijnlijk Tyler Durden op mezelf geworden, en dan gelachen.

#16 ·
Ik moet toegeven, ik heb de vergrendelingsschakelaar ook ingedrukt. Ik was ongeveer twintig minuten verwijderd van het demonteren toen ik een draad tegenkwam over de vergrendelingsschakelaar. Toen zei ik tegen mezelf: nee, #$%^&, dat kan ik niet over het hoofd zien. Ging naar buiten en controleerde het, gaf mezelf een schop in de @%5*9 en lachte de hele weg terug. Gereedschap in de hand. Gelukkig maar, want het was koud buiten.

#17 ·
De meesten hier hebben hetzelfde gedaan... LOL... Wacht tot je een deuropeningssymbool op het dashboard ziet oplichten... en je gaat alle deuren honderd keer openen en sluiten zonder succes om de indicator te doven... dan realiseer je je na uren of dagen dat het de achterruit is die niet op slot zit en het veroorzaakt... LOLOL...

#22 ·
🤦‍♀️ Zoals in een eerdere post stond: “niet de eerste keer, zal niet de laatste keer zijn”. Ik heb elke kilometer op mijn 2012 gezet sinds ik hem 10 jaar geleden nieuw kocht... dit is nog nooit gebeurd, tot nu. Zo blij dat ik nog niet zover was gekomen om de deurpanelen eraf te halen! 🤣🤣🤣

#27 ·
Omdat dit is blijven staan, wilde ik even delen dat het me zojuist gered heeft. Ik heb net een complete make-over gedaan voor mijn FJ, inclusief het vervangen van de zijspiegels met nieuwe bedrading. Nadat ik alles nog geen week geleden weer in elkaar had gezet, merkte ik net dat mijn passagiersraam niet werkte. Ik dacht dat ik wel iets verkeerd gedaan moest hebben en stond op het punt de deur weer uit elkaar te halen. Net een grote PITA ontweken. Bedankt.

#29 ·
Dus mijn bestuurdersraam werkt prima. Het raam aan de passagierskant gaat van beide kanten niet naar beneden. Het passagiersraam maakt wel geluid en trekt aan om omhoog te gaan, maar alleen vanaf de passagierskant. Heeft iemand input? 2007 fjc
Als je de vergrendelingsschakelaar van de bestuurder (het oorspronkelijke onderwerp van deze thread) hebt uitgesloten, is de volgende stap om de deurtrim en het plastic regenscherm te verwijderen en te onderzoeken wat er mis is met je raammechanisme aan de passagierskant.

Uit je beschrijving is het moeilijk te zeggen wat het zou kunnen zijn. Iets vast in het mechanisme? Een defecte motor? Iets kleverigs op de rubberen glasbaan waardoor de inspanning die nodig is om het glas omhoog/omlaag te brengen veel groter is dan zou moeten zijn?

Controleer de spanning op de aansluitingen met een voltmeter wanneer de schakelaar wordt bediend.
Verwijder het glas van de regulator en beweeg het met de hand op en neer om te voelen of er iets in de glasbaan vastzit of het verhindert.
Bedien de regulator met het glas verwijderd op en neer met de schakelaar om te kijken of er iets ongewoons is.

Laat weten wat je vindt.

#30 ·
Oké, ik heb met een heleboel dingen zitten knoeien. Een paar nieuwe schakelaars besteld en dat heeft mijn probleem niet opgelost. Ik heb de raamvergrendeling geprobeerd en dat was ook niet het probleem. Het passagiersraam maakt het aanspannende geluid alleen als de passagiers omhoog-knop wordt ingedrukt. Ik heb de draden overbrugd en de raammotor gaat probleemloos naar beneden en weer omhoog (dit is getest met het deurpaneel verwijderd en de passagiersschakelaar op dat moment losgekoppeld).
Op dit punt denk ik dat het een bedradingsprobleem is.