Toyota FJ Cruiser Forum banner

Tank met groot bereik - moet ik het doen?

1 reading
18K views 30 replies 22 participants last post by  caver6  
#1 ·
Oké, dus ik haat het om elke 200 mijl te stoppen om te tanken en ik rijd veel. Moet ik gewoon de trekker overhalen voor een langeafstandstank en er klaar mee zijn? Voordelen zijn dat ik me doordeweeks geen zorgen hoef te maken over zoveel stops en geen zorgen als ik op pad ben, is slechts een bonus.....

Gedachten???

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#6 ·
Nee. Klinkt alsof je $$$$ uitgeeft om slechts 10 minuten te besparen voor een tankstop tijdens het dagelijks rijden. Maar je bespaart geen tijd omdat je nu de hoofdtank en de extra tank vult.
Offroad - Ik denk dat het ervan afhangt hoeveel tijd je offroad doorbrengt en hoe ver je gaat.
Coolheidsfactor - jazeker

#8 ·
De reden waarom de bestaande aftermarket aux-tanks van aluminium zijn gemaakt, is dat dit verreweg de goedkoopste manier is om ze te maken, in de lage hoeveelheden die ze verkopen.

Mijn belangrijkste motivatie om er een toe te voegen (nog niet, maar ik beloof mezelf: "binnenkort, binnenkort!"), is minder range anxiety. Er zijn gebieden met zo weinig benzinestations dat het nodig wordt om de status extra in de gaten te houden en vroegtijdig bij te vullen, zoals wanneer de kleine tank nog veel bevat, voordat je verder gaat, omdat het meer dan 100 mijl naar de volgende stad is. Vooral in die tijden zou het gewaardeerd worden.

Wat de vultijd betreft, zou het gewoon fijn zijn om niet zo vaak te hoeven stoppen en het te doen, zelfs als de grotere capaciteit de werkelijke vultijd bijna even lang zou maken (hoeft maar half zo vaak af te stappen en te stoppen).

Norm "performance endurance anxiety" Kerr

#22 ·
Gooi een rek op de achterkant met een jerrycan en een super sifon. ;)

^^Dit^^ voor de $$ die erbij betrokken zijn. Tenzij je geen benzinestation kunt bereiken of gewoon het geld hebt om uit te geven.

Ik moet toegeven dat ik me ook ergerde aan de 'magere' brandstofcapaciteit van 19 gallon van mijn FJC, maar het is slechts een ergernis. Alleen al omdat ik niet een hele week kon pendelen zonder te tanken, was nauwelijks een reden om in een grotere tank te investeren. En als ik een langere afstand op de snelweg reed, was het logisch om af en toe uit te stappen en rond te lopen/me uit te rekken.

#13 ·
Ik denk dat het fijn zou zijn om er even uit te gaan en me te strekken na 200 mijl in de FJ te hebben gezeten. Als ik op een pad ben en denk dat ik extra brandstof nodig heb, neem ik gewoon een paar jerrycans van 5 gallon mee. Extra tank is de kosten niet waard, tenminste voor mij :)

#15 ·
Met mijn versnelling en wielgewicht krijg ik 12-13, ongeacht wat, dus dat brengt me op ongeveer 235-250 per tank, maar ik heb een jerrycan van 4 gallon op de zwenkarm, dus dat brengt me op bijna 300 en dat is genoeg.
Ik kan zuinig rijden en 15-16 eruit persen, maar dat is bij 45-50 en dat gebeurt niet. ?
Ik zou de tweede jerrycan kunnen gebruiken voor brandstof, wat me in totaal 350 geeft, maar ik gebruik hem liever voor water.

#16 ·
Goeiedag,
Zelfs Down Under zijn extra tanks niet goedkoop...maar het is het waard...als je achterin bent...
Ik heb jaren geleden een OE-hulptank gemonteerd, tweedehands (de totale kosten waren ongeveer A$1100)...die kwam uit een FJ uit 2013...de eigenaar stapte over op LPG / dual fuel...
Een bereik van 600-800 mijl maakt het de moeite waard.....Ik moest ook mijn achterste veren upgraden om het extra gewicht te dragen...3 inch Icon overland HD....die het gewicht goed draagt...
Het is de moeite waard als je veel kilometers maakt....op afstand....of het haat om constant te tanken.....

Proost
Baz

#17 ·
Hoi,
Zelfs Down Under zijn extra tanks niet goedkoop...maar wel de moeite waard...als je achterin zit...
Ik heb jaren geleden een OE-hulptank gemonteerd, 2e hands (de totale kosten waren ongeveer A$1100)...die kwam uit een FJ uit 2013...de eigenaar stapte over op LPG / dual fuel...
Een bereik van 600-800 mijl maakt het de moeite waard.....Ik moest ook mijn achterste veren upgraden om het extra gewicht te dragen...3 inch Icon overland HD....die het gewicht goed draagt...
Het is de moeite waard als je veel kilometers maakt....op afstand....of een hekel hebt aan constant tanken.....

Proost
Baz
Nu zou ik het serieus kunnen nemen met LPG, vooral hier beneden waar LNG begint door te zetten.

#18 ·
Een van mijn favoriete upgrades.

Verlengt niet alleen het bereik, maar verlaagt ook het zwaartepunt en brengt het naar de plek waar de FJ licht is. Maakt steile afdalingen met minder duiken van de neus, off-camber minder kantelbaar. Het vereist verbeterde veren en je kunt het altijd leeg laten lopen als gewicht een probleem is. Een schakelaar omzetten tijdens het rollen versus het vissen van sproeiers uit blikken en ze vasthouden terwijl ze leeglopen voor 4-5 gallons per container? De aanschaf is groot, de prestaties geweldig.

#19 ·
Ik heb een vroege Man-A-Fre aux tank geïnstalleerd. Beste mod ooit. Het is niet voor iedereen. Het duurt even om beide tanks te vullen, en af en toe krijg je foutcodes. Ik heb er 150.000 mijl mee gereden (170k op de FJ) en ik zou het zo weer doen.

#23 ·
Ik heb een tijdje getwijfeld of ik een extra tank zou plaatsen of jerrycans zou gebruiken. Het was niet alleen een kwestie van gemak, want je kunt honderden kilometers tussen tankstations zitten en als je daar off-road ritten aan toevoegt, wordt extra brandstof een must.
Ik heb een paar opties bekeken, waarbij de LRA ongeveer de beste oplossing leek voor het toevoegen van een tank.

Uiteindelijk ben ik echter voor jerrycans gegaan, omdat de LRA-optie de moeite gewoon niet waard was.
Naast dat ze aanzienlijk goedkoper zijn (mogelijk - het hangt af van de oplossing die je kiest om ze te vervoeren), zijn jerrycans veel flexibeler.
Je kunt alleen meenemen wat je nodig hebt, waarbij je het aantal dat je meeneemt op elk gewenst moment kunt uitbreiden of verwijderen. Je kunt mixen wat je in een drager meeneemt - water voor kamperen of extra spullen als je geen extra brandstof nodig hebt voor die specifieke reis, etc.

#24 · (Edited)
Ziet er een goede keuze uit @Cory3122 Plaats wat betere foto's wanneer je hem hebt geïnstalleerd. Ik had het geluk om een van Lee's tanks te bemachtigen, hij is veel kleiner met 65 liter bruikbaar volume, maar dit betekent dat je hem er niet eens onder kunt zien. Een van de beste mods die ik heb gedaan!

Trouwens, heb je de koolstoffilter eronder? Zo ja, heb je de pasvorm gecontroleerd? Australië heeft hem er niet onder

#25 ·
De eerste mod die ik op mijn FJ deed, was het monteren van een Frontrunner 85 l aux tank. Hier heb ik de actieradius nodig, waardoor ik me ongemakkelijk voel als ik geen 1000+ km actieradius heb.
Wees je ervan bewust dat er soms metaalschilfers in die aux tanks zitten van het productieproces. Er zijn een paar FJ-rijders geweest die een nieuwe brandstofpomp moesten monteren ongeveer 10.000 - 20.000 km na het monteren van een aux tank. De benzinepomp van de FJ is een beetje gevoelig. Ik heb een inline filter geïnstalleerd tussen de aux en de standaard tank. Geen problemen.

#27 ·
De eerste mod die ik op mijn FJ deed, was het monteren van een Frontrunner 85 l aux tank. Hier heb ik het bereik nodig, waardoor ik me ongemakkelijk voel als ik geen bereik van 1000+ km heb.
Wees je ervan bewust dat er soms metaalschilfers in die aux tanks zitten van het productieproces. Er zijn een paar FJ-rijders geweest die een nieuwe brandstofpomp moesten monteren ongeveer 10.000 - 20.000 km na het monteren van een aux tank. De benzinepomp van de FJ is een beetje gevoelig. Ik had een inline filter geïnstalleerd tussen de aux en de standaard tank. Geen problemen.
Is uw tank vergelijkbaar met deze? Zo ja, heeft u problemen gehad met de zwaartekracht gevoede tank in plaats van een secundaire brandstofpomp te gebruiken?

#26 ·
Voor de extra tank gebruikte ik deze 14 gallon benzine caddy op het OEM dakrek. Perfecte pasvorm, lag op zijn rug waardoor de vuldop omhoog stond voor gemakkelijk vullen, zet hem rechtop en laat hem in de tank stromen door de zwaartekracht. Geen rommelige sproeiers, pompen of het optillen van een volle jerrycan van het dak, gewoon leeg op het rek zetten, vullen, leegmaken en dan leeg verwijderen. Het ergste was de massa op het dak waardoor hij wiebelig werd op de trail (bochten maken leed er echt onder).

#31 ·
Mijn tweede mod op mijn 2012 FJ was de Manafre aux brandstoftank, een beetje prijzig maar IMO de gemoedsrust waard. Ik trek een Hiker Trailer EOR, en man, de mpg lijdt eronder! (het is al waardeloos - woordspeling bedoeld, op de FJ). Voor mij was het de moeite waard om geen jerrycans op het rek te hoeven tillen of ze zelfs maar ergens te hoeven tillen (trouwens, ze zijn nog steeds een optie voor nog meer extra brandstof, maar ik hoop dat het niet zover komt!). Ik heb het allemaal in mijn eentje geïnstalleerd (ik ben handig, zoals je je kunt voorstellen) en het bleek een heel cool project te zijn. Veel geleerd! (moest het na de eerste installatie verwijderen omdat de aangepaste vulhals die met "de kit" kwam, verknald was, geen lekken, gewoon niet goed getapt) In ieder geval werkt het nu perfect - net op tijd voor exorbitante benzineprijzen! Gelukkige kampeerder hier met mijn mod. YMMV. Fijne trails!

PS. De foto's zien er grappig uit omdat ik de WA-optie op mijn telefooncamera heb gebruikt. De banden werden met de auto geleverd, als ze aan vervanging toe zijn, zal ik investeren in fatsoenlijke in Amerika gemaakte banden... voor nu moet ik het ermee doen en meer geld verdienen om mijn ondeugden te voeden... ;-)