Toyota FJ Cruiser Forum banner

Is dit de NIEUWE FJ Cruiser 2026?

1 reading
11K views 21 replies 12 participants last post by  noisewosound  
#1 ·
De NIEUWE FJ Cruiser

Er wordt dus veel gespeculeerd over een FJ EV, of Land Cruiser FJ, of 3.5L FJ hybride. Wie weet het zeker? Totdat Toyota daadwerkelijk nieuwe modelgegevens vrijgeeft, is het niet zeker. Of het überhaupt gaat gebeuren, maar er is veel opwinding over iets, en mensen vragen me als FJ-eigenaar wat ik weet. Niets!

#2 ·
Ik heb onlangs een artikel laten zien met een andere foto waarin dezelfde vraag werd gesteld. Eerlijk gezegd, ik hoop dat het geen EV is, ik zou met een hybride kunnen leven, maar ze moeten het goed doen met de wendbaarheid ervan als het offroad is.

We weten het niet zeker totdat we iets van Toyota horen.

#5 ·
Ik heb onlangs een artikel laten zien met een andere foto waarin dezelfde vraag werd gesteld. Eerlijk gezegd, ik hoop dat het geen EV is, ik zou met een hybride kunnen leven, maar ze moeten het goed doen met de wendbaarheid ervan als het off-road is.

We weten het niet zeker totdat we iets van Toyota horen.
De hele EV-ding is interessant, maar ik weet niet hoe het in de praktijk zou werken. Je sleept een Generac naar het basiskamp? 300 pond zonnepanelen? En zonder stroom komen te zitten in de outback kan een probleem zijn. Ik denk dat je een Rolls Royce microreactor op de achterbank zou kunnen zetten: Micro-Reactor

#6 ·
Ze hadden de Land Cruiser 1958 gewoon een FJ Cruiser moeten noemen en er dan mee klaar moeten zijn. Hij heeft de hybride I-Force Max, ronde koplampen, olifantenoren, zwarte spatbordverbreders, zwarte carrosserielijsten op de dorpels en deuren, zilveren accenten op de achterbumper, een witte daklijn en een idiote kleine brandstoftank, net als de FJ. Ja, sommige andere Land Cruisers hebben dezelfde kenmerken, maar ze hadden alleen een motorkapventilatieopening hoeven toe te voegen en ze zouden goud geweest zijn. Ik hou niet van het idee dat de FJ Cruiser wordt verkleind met een kleinere of mini-versie, zoals Chevrolet deed met de naam Blazer.

• Like
Reactions: lewka and norm356
#9 ·
Ik wil een basic offroader. Zoals de 2025 4runner SR5, maar dan dommer en iets korter en smaller. Hybride optioneel. Ik neem de turbo 4 als het moet. Tuning en uitlaat zouden interessant zijn om mee te knutselen op die motor. Ik heb er eigenlijk over nagedacht om een 25 4runner te kopen, maar ik heb niet echt iets beters nodig dan mijn 96.

#12 ·
Alleen al het feit dat er een paar verschillende versies zijn waarmee ze ons plagen, is voor mij bemoedigend. Ze moeten ECHT een nieuw FJ-model uitbrengen. Ik kan niet geloven dat Toyota het totale marktaandeel aan de Bronco zou opgeven. Ik ben wel dol op de huidige, volledig uitgeruste Land Cruiser, maar eerlijk gezegd kan ik hem niet betalen. Geef ons gewoon de full-spec 2014 FJ. Het hoeft niet eens een Trail Teams-versie te zijn. :). Alsjeblieft Toyota, breng het beest terug!

#14 ·
De nieuwe FJ zal op fossiele brandstof of hybride moeten rijden.

Ik denk niet dat Toyota ooit volledig elektrisch zal gaan. Er is al veel tegenstand in Californië om auto's op fossiele brandstof te behouden. Gouverneur Newsom zegt dat hij de federale rechtszaak gaat bestrijden. Succes!

CA 0 Emissiemandaat: In 2035 streeft Californië naar 100% emissievrije verkoop van nieuwe voertuigen. Dit betekent dat alle nieuwe auto's, vrachtwagens en SUV's die in de staat worden verkocht, ofwel batterij-elektrische voertuigen (BEV's) of plug-in hybride elektrische voertuigen (PHEV's) moeten zijn. PHEV's kunnen tot 20% van de totale verkoopmix uitmaken. Dit betekent dat auto's uit andere staten uiteindelijk geen brandstof meer kunnen krijgen???

De federale rechtszaak: US Senate blocks California’s electric car mandate in historic vote

#15 ·
Mij is verteld, of ik heb ergens gelezen, dat het bedrijfsdoel van Toyota is om de ultieme hybride te zijn. Het lijkt erop dat ze overstappen van betrouwbare eenvoud naar twijfelachtige complexiteit. Mijn ervaring met de nieuwe LC-hybride was zeer teleurstellend in ontwerp en functie.

Honda houdt verstandig hun NA V6 voorlopig.

#16 ·
Californië kan wetten aannemen met een simpele meerderheid. Dit betekent dat er een aantal echt radicale wetten worden aangenomen zonder logische manieren om ze te vervullen, en dat ze vervolgens worden ingetrokken als dat het geval is. Denk aan het EV-mandaat uit de late jaren 90 (toen gebeurde hetzelfde). Dat eerste mandaat resulteerde in de Honda- en Toyota-hybrides en de kortstondige GM EV1. Honda en Toyota gingen er volledig voor om eraan te voldoen. GM deed een symbolische poging met de EV1 en maakte er slechts ongeveer 1000. De andere OEM's besloten het gewoon af te wachten en niets te doen.

Als gevolg daarvan ontwikkelden Honda en Toyota effectieve systemen van de volgende generatie, waar alle andere OEM's geleidelijk van profiteerden (elektrische airco, elektrische stuurbekrachtiging, hybride technologie, enz.).

Die Toyota-hybrides worden doorgaans gebruikt als taxi's in de meeste Amerikaanse steden en halen routinematig 500.000 mijl op hun originele aandrijflijnen (astronomisch, vergeleken met de vorige taxistandaard, de Ford Crown Vic).

Toyota was nooit van plan tegen EV's te zijn, in feite werd het hele concept van hybride altijd beschouwd als de eerste stap naar elektrificatie, maar heeft volgehouden dat de hoeveelheid zeldzame, grondstoffen die nodig zijn om de hele nationale vloot om te zetten in volledig EV, niet in verhouding staat tot wat er wereldwijd (en voornamelijk uit China) beschikbaar is. Je kunt 90 hybrides bouwen voor dezelfde hoeveelheid grondstoffen als nodig is om 1 EV te maken.

We zullen zien wat CA doet tussen nu en 2035, maar alle indicaties zijn dat de autofabrikanten in de wereld het niet zullen kunnen halen, vanwege fysieke beperkingen buiten de schaal van ieders controle (zoals grondstoffen uit China), en dan zal CA het mandaat dienovereenkomstig aanpassen.

Wetten zijn bedoeld om de spreekwoordelijke naald te verzetten, maar als de naald te ver voor de realiteit wordt verzet, kunnen ze worden aangepast.

#18 ·
Californië kan wetten aannemen met een simpele meerderheid. Dit betekent dat er een aantal echt radicale wetten worden aangenomen zonder logische manieren om ze te voldoen, en dat ze vervolgens worden ingetrokken als dat het geval is. Denk aan het EV-mandaat uit de late jaren 90 (toen gebeurde hetzelfde). Dat eerste mandaat resulteerde in de Honda- en Toyota-hybrides en de kortstondige GM EV1. Honda en Toyota gingen er volledig voor om eraan te voldoen. GM deed een symbolische poging met de EV1 en maakte er slechts ongeveer 1000. De andere OEM's besloten het gewoon af te wachten en niets te doen.

Als gevolg hiervan ontwikkelden Honda en Toyota effectieve systemen van de volgende generatie, waar geleidelijk alle andere OEM's van profiteerden (elektrische airconditioning, elektrische stuurbekrachtiging, hybride technologie, enz.).

Die Toyota-hybrides worden doorgaans gebruikt als taxi's in de meeste Amerikaanse steden en halen routinematig 500.000 mijl op hun originele aandrijflijnen (astronomisch, vergeleken met de vorige taxistandaard, de Ford Crown Vic).

Toyota was nooit van plan tegen EV's te zijn, in feite werd het hele concept van hybride altijd beschouwd als de eerste stap naar elektrificatie, maar heeft volgehouden dat de hoeveelheid zeldzame, ruwe materialen die nodig zijn om de hele nationale vloot om te zetten in volledig EV, niet in verhouding staat tot wat er wereldwijd beschikbaar is (en voornamelijk uit China). Je kunt 90 hybrides bouwen voor dezelfde hoeveelheid grondstoffen als nodig is om 1 EV te maken.

We zullen zien wat CA doet tussen nu en 2035, maar alle indicaties zijn dat de autofabrikanten ter wereld het niet zullen kunnen halen, vanwege fysieke beperkingen buiten ieders controle (zoals grondstoffen uit China), en dan zal CA het mandaat dienovereenkomstig aanpassen.

Wetten zijn bedoeld om de spreekwoordelijke naald te verzetten, maar als de naald te ver voor de realiteit wordt verzet, kunnen ze worden aangepast.
Er is een triest verhaal dat CA de duurste natie van de 3e wereld aan het worden was. De curve begint af te vlakken omdat het niet kan doorgaan, grote steden beginnen te sterven, raffinaderijen zijn van plan te sluiten, het elektriciteitsnet valt uit elkaar en kernenergie werd stilgelegd. Maar dieseltrucks moeten nog steeds goederen van en naar de haven van Los Angeles vervoeren. Schepen moeten tanken. Jets hebben JET A-1 nodig. Zonder dieper in het sociaaleconomische debat te duiken, waarvoor therapie nodig zou zijn, zijn de federale fondsen gekort, is het gratis geld weg en is de trein naar nergens geannuleerd. Gemeenschappen die mega-rijk zijn zoals de mijne, zullen hun eigen microreactoren en ontziltingsinstallaties krijgen. We bezitten privé alle grond om ons heen en hebben een bufferzone van 22.000 hectare gecreëerd. Een bubbel: https://lagunagreenbelt.org/ Maar om de bubbel te verlaten, hebben we nog steeds Dinosaur burners nodig. Fossiele brandstoffen en kernenergie komen terug, vooral in de high-end gemeenschappen die alles privatiseren. Ik zet mijn geld op hybride oplossingen waarbij een bedrijf als Toyota ze overal ter wereld kan verkopen, maar ik houd mijn FJ :).

• Like
Reactions: Nitzbar and debFJVT
#20 ·
Californië bestaat uit, zeg maar, 4 heel verschillende "staten" die weinig gemeen hebben.
Maar dat geldt ook voor de hele natie, die bestaat uit staten die verrassend weinig gemeen hebben.

Als we op ons best zijn, vinden we manieren om samen te werken.
Als we op ons slechtst zijn, concentreren we ons alleen op wat ons scheidt en we versplinteren en worden klein.