Toyota FJ Cruiser Forum banner

Plaats alle 16" velgen die zonder spacers passen

192K views 141 replies 89 participants last post by  iwashmycar  
#1 ·
Oké, ik ben al een tijdje op zoek naar 16" wielen en heb wat onderzoek gedaan op dit forum. De vraag of dit wiel past, komt vaak naar voren en aangezien anderen het hebben geprobeerd en gefaald met vergelijkbare threads, dacht ik dat ik het ook maar eens zou proberen. Plaats dus velgen waar u PERSOONLIJK ervaring mee heeft om ze op de FJ te monteren, die 16" zijn en passen ZONDER het gebruik van spacers (een ander veelbesproken onderwerp). Als de specificaties bekend zijn, voeg deze dan toe, want dit zal mensen helpen bij het bestellen van deze wielen.

Ik zal beginnen:
Wheelers offroad 16" wielen voor de FJ

Zwart:
Image

Wit:
Image

Beide wielen zijn er in type A en B:

Type A:
16x8
Backspacing - 4,5"

Type B:
16x8
Backspacing - 4"

Deze wielen vereisen geen spacers.

#2 · (Edited)
Na veel tijd te hebben besteed aan het onderzoeken van dit onderwerp, heb ik de volgende specificaties gevonden als de meest nauwkeurige vereisten voor de 16" wiel om in een FJ te passen zonder het gebruik van spacers.

16" x 8" wielafmeting

6 x 5,5" boutpatroon

4,5" of 4" backspacing

Ik heb ook van een zeer betrouwbare bron (ze bouwen/fabriceren aangepaste FJ-rigs) gehoord en laten zien dat ze altijd een stalen LandCruiser-wiel met 3,5 backspacing gebruiken.

Nadat ik het wiel dat ik wilde niet kon krijgen, heb ik dezelfde wielen gekocht als hierboven gepost, ik kreeg de 'Type B' met 4" backspacing en ben blij dat ik het gedaan heb - gaf me ongeveer 1 3/4" bredere stand.

#3 ·
Ik gebruik 16" Pro Comp 4028s, backspacing 4.5", ze passen met veel ruimte tussen velg en remklauw:

#5 ·
#8 ·
Eagle Alloys serie 101B (Zwart), heb ze prima laten draaien op mijn 07', heb op dit moment geen foto's, maar het is een geweldig wiel voor de fj. Ik zal stellen dat de remklauwspeling flinterdun was. 16 x 8 met 3,68 inch backspacing, dus ze steken een beetje uit. Nu gebruik ik TRD totdat ik een 101B als reserve kan kopen en de remklauwspeling kan testen.

#9 · (Edited)
Konig countersteer offroad 16x8......4.5BS met 0 offset, geen spacers nodig. Gebruik van 295/75/16's Hankook RT03's... aftermarket uca's (met mijn bandenkeuze zouden deze banden waarschijnlijk contact maken met de OEM uca). U zult waarschijnlijk uw caster in het hoge bereik moeten instellen.... 3.3 of zo om te voorkomen dat de carrosseriebevestigingen met deze bandenmaat wrijven.

#25 ·
Konig countersteer offroad 16x8......4.0BS met 0 offset, geen spacers nodig. Gebruik 295/75/16 Hankook RT03's...aftermarket uca's (met mijn bandenkeuze zouden deze banden waarschijnlijk contact maken met de OEM uca). U zult waarschijnlijk uw caster in het hoge bereik moeten instellen.... 3.3 of zo om te voorkomen dat de carrosseriebevestigingen met deze bandenmaat wrijven.

Image
Net de Bronze Countersteer Offroads besteld. Ik geloof dat de man bij JLB zei dat ze 4,5" backspacing hadden. Gemaakt voor Taco's en FJ's. Superlicht (18 lbs) en goed gebouwd volgens veel Taco-eigenaren op hun forum. Waarschijnlijk krijg ik een paar 315/75 R16 van Treadwright om mee te spelen.

Sorry voor de slechte foto.

:cheers:

Attachments

#16 ·
Past dit type velg? Ik had deze vroeger op mijn Rubicon en wil ze toevoegen aan mijn Black FJ. Degene die ik bekijk zijn 16X8, 4,25" BS en 6 op 5,5. Ik wil geen speling- of wrijvingsproblemen.

Image
Ziet eruit als de procomp 98's. Hier is de link naar de wielen en specificaties hieronder. Serie 98

Rock Crawler Serie 98 Gloss Black Monster Mod Wiel
16x8, 6 op 4,5 Boutpatroon
Backspace = 4,25 in.
Max. Belasting = 2000 lbs
Afwerking = Glanzend Zwarte Poedercoating
Middencaps worden apart verkocht.

De specificaties zien er goed uit voor mij? Ze zitten tussen de wheelers 4"-4,5" backspacing voor een 8" wiel. Dus, snap je het? Het zoeken naar een 2-cijferig getal op het forum is waardeloos! Vooral met pro comp of procomp. Ughhh!

Kortom, het is hetzelfde als de wheelers offroad wielen. dus, alsjeblieft. Ze zijn bewezen te passen.

#23 ·
Ik denk dat ik gewoon voor de Wheeler's Off-Road met de 4" BS moet gaan. Ik wil gewoon iets simpels, maar dan zonder spacers.
Dat ZIJN trouwens de 87 serie Pro Comp wielen. Wheeler heeft ze speciaal voor hen laten maken in die twee backspacings.

#24 ·
Hoe zit het met een aparte lijst met wielen die passen zonder naafringen?! :cool:

#26 ·
Die Königs worden hopelijk mijn volgende wielen, supermooi!

#31 ·
Micky Thompson Classic Locks passen.
Ik bekijk de nieuwe classic locks in zwart die over een paar maanden uitkomen. De enige 16" die ze aanbieden in 6-5.5 is de 4" BS met een -12 offset. Ik neem aan dat dit dezelfde maat is die je in de gepolijste versie zou hebben gebruikt. Kun je wat foto's plaatsen en/of me laten weten of dit dezelfde maat is die je op je FJ hebt gebruikt? Ik zag een set 17" in de andere thread voor banden, maar geen MT CL in een 16"Ik wil zien waar de band komt voor de breedte met de OEM spatbordverbreders, en hoe deze 16" op de FJ past.Als ik mijn antwoord ergens in deze of een andere thread heb gemist, is het niet omdat ik er niet naar op zoek ben geweest. Bedankt, Dave

#39 ·
Raceline Renegade 6, Zwart met zwarte naafdoppen en wielmoeren.
Maat 16x8
Bout 6x5.5
Offset +0mm
Backspacing 4.5"

Past prima over de remklauw.
Image

#40 · (Edited)
Image

Image

De Mickey Thompson Classic Locks passen prima voor mij. Ze raken de remklauwen helemaal niet, ze vereisen een body mount chop met 285/75/R16 banden. Ik geloof dat de backspacing 4" is. Het onderdeelnummer voor degenen die ik heb, is 1368412

Image

Image

Met rode Beadlock-ringen.

#41 ·
Vergeef me mijn onwetendheid, maar ik heb een paar vragen. Allereerst, waarom de voorkeur voor 16 inch boven de standaard 17 inch? Ten tweede, en enigszins gerelateerd, zijn stalen of aluminium wielen beter voor dagelijks gebruik/af en toe offroaden? Oh, en ten derde, waarom moeten fabriekslichtmetalen velgen er altijd afschuwelijk uitzien? Toegegeven, die van de FJ's zijn beter dan de meeste die ik heb gezien, maar nog steeds blah... De TRD-wielen zijn echter oké.

Bedankt J

#42 ·
Hier is er een om in de mix te gooien...

Ik heb gisteren deze stalen velgen besteld samen met deze banden:

Black Rock 941686050 - Black Rock Dune Series 941 Matte Black Wheels
Dune 941 Series Wheel
Maat: 16'' x 8''
Bolt Circle: 6'' x 5.5''
Rear Spacing: 5''
Offset: 13mm

http://www.jegs.com/images/photos/200/262/262-941511240.jpg

Banden:
Yokohama Geolandar M/T+ Mud Tire(s) 315/75R16

----------
Ik heb de Rough Country 6" lift en heb al 1-1/2" spacers en body chop, etc.

Mijn reden om de door Southeast Toyota gemaakte BBS lichtmetalen velgen weg te doen, is dat ze SUCKOLA!!! lol Ze zijn imo de SLECHTSTE omdat ze niet gebalanceerd kunnen worden en ik rijd met Nitto Terra Grapplers, wat een geweldige band is totdat ze ongeveer 1/3 profiel hebben en dan vrij waardeloos zijn. Hier beneden in SWFL waar de modder erg zanderig/schurend is, kun je offroad/modder rijden en de helft van je banden verliezen in een weekend met de Nittos, een zeer zachte band en ik krijg in principe ongeveer 9.000 mijl uit een set als ik veel offroad ga... ja, zo snel...
Ik ga naar een 16" velg omdat de banden ongeveer $100 goedkoper zijn en er meer variatie/keuzes zijn imo met een 16" ten opzichte van een 17" en ik kan een grotere band met meer zijwand in hetzelfde gat krijgen... lol, wat ook meer ruimte betekent als ik hem wat laat leeglopen.

Zodra ik ze heb, zal ik foto's plaatsen!! ;-)