Toyota FJ Cruiser Forum banner
701 - 719 of 1,594 Posts
Discussion starter · #701 ·
Aktualizacja radia Yaesu FT-7800

Używam radia dwupasmowego FT-7800 od nieco ponad trzech lat i w końcu zabrałem się za wprowadzenie drobnych aktualizacji w tej instalacji. Lubię mieć zdalną głowicę w schowku po stronie kierowcy (znanym również jako schowek na broń), ale niezbyt podoba mi się, że mikrofon jest podłączony do zdalnej głowicy. Po przeprowadzeniu pewnych badań udało mi się ustalić, że kabel mikrofonu można przedłużyć za pomocą kabla krosowego 6P6C danych. Szukałem na stronie internetowej digikey i stwierdziłem, że Tyco Electronics produkuje złącze 6P6C (Tyco PN 1-1546415-1); Tyco oferuje również przyczepianą nasadkę do tego złącza.

Złącze 6P6C Tyco

Image


Ani strona Digikey, ani Tyco nie podają jednoznacznie, czy to złącze jest typu danych (w przeciwieństwie do typu telefonicznego/głosowego). Ze zdjęcia wynika, że jest to typ danych (zatrzaski kabla krosowego znajdują się po tej samej stronie). Zaryzykowałem więc i zamówiłem to złącze i przyczepianą nasadkę. Kupiłem również 7-metrowy kabel krosowy do transmisji danych (w lokalnym Fry's, PN 1639797), który jest wystarczająco długi, aby zlokalizować zdalne złącze mikrofonu przy konsoli. Cóż, części Digikey pojawiły się w ciągu trzech dni za pośrednictwem USPS. Zrobiłem szybki test, podłączając złącze i kabel krosowy między zdalną głowicą radia a mikrofonem i rzeczywiście działa. :rocker:

Złącze Tyco z koszulką termokurczliwą (Digikey A34359-ND i A34352-ND)

Image


Zgodnie z kartą katalogową (ze strony internetowej Tyco) wywierciłem otwór o średnicy 1 cala i dodałem nacięcie za pomocą małego pilnika ręcznego w konsoli środkowej.

Image


Wcześniej wywierciłem otwór w schowku po stronie kierowcy, więc tam poprowadziłem kabel krosowy od zdalnej głowicy do konsoli środkowej. Następnie zainstalowano złącze.

Image


Złącze z zainstalowaną nasadką

Image


I z zainstalowanym mikrofonem Yaesu

Image


Image


Zdalna głowica Yaesu FT-7800

Image


Image


Jeśli nie musisz używać złącza, Fry's ma również sprzęgło danych 6P6C, które wypróbowałem jako pierwsze (Fry's PN 1794090).

Image
 
Uchwyt samochodowy do iPhone'a

Używam tego uchwytu od miesiąca i jestem pod wrażeniem jego wysokiej jakości wykonania i użyteczności. To WindowSeat firmy Griffin Technology. Jest kompatybilny z iPhone'em, iPhone'em 3G i iPodem Touch 2. generacji.

Image


Image


Regulowana przyssawka to jego główna zaleta (obracanie pokrętła obok przyssawki zwiększa lub zmniejsza jej siłę trzymania). Napięcie na przegubie kulowym i gniazdowym można również regulować. Wolę to miejsce montażu, ponieważ jest to dla mnie świetne wizualne przypomnienie, aby wziąć telefon, gdy wychodzę z FJC. :cheers:
Czy przyssawka jest wystarczająco mocna, aby utrzymać telefon podczas trudnej jazdy? Nie wydaje się, żeby miał się tam długo trzymać?
 
Discussion starter · #706 ·
Oto kilka zdjęć drugiego skrzynki bezpieczników, która jest podłączona do akumulatora pomocniczego. Jest to Blue Sea Systems sześcioprzewodowy PN 5028 i jest zamontowany za osłoną nóg po stronie pasażera. Ta lokalizacja sprawdza się bardzo dobrze, co ułatwia podłączenie zasilania radia Yaesu FT-7800. dwa dodatkowe gniazda 12 V i światła cofania w tylnym zderzaku DeMello.
 
Oto kilka zdjęć drugiej skrzynki bezpieczników, która jest podłączona do akumulatora pomocniczego. Jest to Blue Sea Systems sześcioprzewodowy PN 5028 i jest zamontowany za osłoną nóg po stronie pasażera. Ta lokalizacja sprawdza się bardzo dobrze, co ułatwia podłączenie zasilania radia Yaesu FT-7800. dwa dodatkowe gniazda 12 V i światła cofania w tylnym zderzaku DeMello.

Image


Image
Kolejny świetny mod, człowieku. Muszę cię zatrudnić na dzień, żebyś wpadł i zainstalował ze mną kilka rzeczy :)
 
Discussion starter · #709 ·
Hak holowniczy DeMello Offroad

Czekałem, żeby dodać ten hak holowniczy do jazdy w terenie od czasu dodania tylnego zderzaka DO, ale wydaje się, że jest niedostępny za każdym razem, gdy byłem gotowy do zakupu. Cóż, podczas jednej z moich rzadkich wizyt w zeszłym tygodniu Jason miał jeden. Odbiornik haka jest bardzo dobrze wykonany (płyty cięte laserowo 1/4 cala i standardowa rura haka 2x2) i przykręca się za pomocą tych samych sześciu punktów mocowania fabrycznego haka holowniczego. Korzystając z instrukcji fabrycznego haka holowniczego, instalacja była bardzo łatwa. Dwa dolne gwintowane otwory miały zatarte gwinty, więc zdecydowałem się nagwintować oba na gwinty 1/2-20. Cztery śruby na powierzchni pionowej to M12-1.25 klasy 10.9, a dwie dolne śruby to 1/2-20 klasy 8. Moment dokręcania wszystkich sześciu śrub wynosi 80 ft-lb zgodnie z instrukcją fabryczną.

Image


Image


Image


Image


Image
 
Discussion starter · #713 ·
Przejrzałem Twój wątek i muszę powiedzieć, że jest dobrze zorganizowany i pouczający. Jakość pracy, którą wykonujesz nad swoim FJ, sprawia, że myślę, że jesteś w branży lotniczej.

Będę śledził Twój wątek.
:wave:
Jeszcze raz dziękuję. Jesteś bardzo spostrzegawczy - pracuję w branży lotniczej i staram się zastosować wiele lekcji wyniesionych z modyfikowania mojego FJ. Cieszę się, że ten wątek jest pouczający. :sunny:
 
Discussion starter · #714 ·
Szybka aktualizacja dotycząca sposobu montażu prowadnicy lodówki Engel do podłogi ładunkowej. Moja oryginalna instalacja wykorzystywała dwie śruby i nakrętki klasy 8 1/4-20 do zabezpieczenia prowadnicy Engel, co działa całkiem dobrze, jeśli nie musisz często wyjmować prowadnicy.

Kilka starych zdjęć z oryginalnej instalacji

Image


Image


Cóż, muszę wyjąć prowadnicę Engel i matę ładunkową, aby wyjąć tylne panele wewnętrzne i dodać więcej materiałów dźwiękochłonnych nad tylnymi nadkolami. Usunięcie tych dwóch śrub wymagało pewnego wysiłku, więc postanowiłem zastąpić je kilkoma nitonakrętkami (nakrętkami nitowymi) ze stali ocynkowanej chromianem cynku M6-1,00.

Do zainstalowania zaledwie kilku nitonakrętek postanowiłem nie kupować narzędzia instalacyjnego i wymyśliłem proste "narzędzie", które składa się ze śruby z łbem walcowym M6-1,00 x 30 mm, nakrętki M6-1,00, podkładki płaskiej klasy 8 i uszczelniającej podkładki płaskiej (gumowa uszczelka po jednej stronie). Uszczelniająca podkładka płaska działa jako kowadło, więc ważne jest, aby ID pasował jak najciaśniej do śruby M6. Spryskałem również śrubę cienką warstwą Tri-Flow. Jeśli uszczelka nie jest dostępna, mały stalowy pręt może być również użyty jako kowadło, wiercąc w nim otwór 6 mm, przez który przejdzie śruba.

Narzędzia wymagane do montażu nitonakrętek M6: klucz imbusowy, klucz 10 mm i wiertło 9 mm.

Image


Nitonakrętkę instaluje się, wkładając nitonakrętkę, która została wcześniej wkręcona na śrubę za pomocą dwóch podkładek płaskich pod nakrętką. Trzymając śrubę nieruchomo, nakrętkę obraca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby "wciągnąć" nitonakrętkę. Zaznaczyłem nakrętkę i wykonałem trzy pełne obroty na nakrętce po tym, jak poczułem początkowy opór, gdy nitonakrętka zaczęła się zaciskać. Poniższe zdjęcie przedstawia jedną radełkowaną nitonakrętkę zainstalowaną na "narzędziu" gotową do zainstalowania, a także zainstalowaną nitonakrętkę tuż pod nią.

Image


Widok od dołu pokazujący zainstalowaną nitonakrętkę

Image
 
On ich nie odciął, tylko wypchnął z wtyczki. Mógłby je włożyć z powrotem, jeśli chciał. Powodem jest to, że fabryczne wyłączenie (to, co zrobiłem) musi być powtórzone, jeśli kiedykolwiek odłączysz akumulator. Ale usunięcie połączeń przy wtyczce jest trwałe, dopóki ich nie podłączysz ponownie.
 
Discussion starter · #717 ·
Dlaczego to zrobiłeś? Wiesz, że istnieje metoda wyłączania ostrzeżenia o pasach bezpieczeństwa powyżej 10 mph za pomocą sekwencji przycisków podróży, prawda? Nigdy nie przeciąłbym przewodów, aby pozbyć się sygnału dźwiękowego. :thinkerg:
on ich nie przeciął, tylko wypchnął je z wtyczki. mógłby je włożyć z powrotem, jeśli chciał. powodem jest to, że fabryczne wyłączenie (to, co zrobiłem) musi być powtórzone, jeśli kiedykolwiek odłączysz akumulator. ale usunięcie połączeń z wtyczki jest trwałe, dopóki ich nie podłączysz ponownie
Florida Bronco ma całkowitą rację. FWIW, używam metody przycisku resetowania licznika kilometrów (patrz poniżej) od ponad 4 lat i męczące jest robienie tego po każdym odłączeniu akumulatora.

Jeśli nie chcesz modyfikować wiązki przewodów, aby wyłączyć sygnał dźwiękowy, oto kroki:

1. Włącz zapłon (bez uruchamiania samochodu)
2. Naciśnij przełącznik ODO/TRIP, aż licznik kilometrów wyświetli "ODO"
3. Wyłącz zapłon
4. Włącz zapłon
5. Naciśnij natychmiast przełącznik ODO/TRIP (w ciągu 6 sekund po włączeniu zasilania) i przytrzymaj go przez 10 sekund lub dłużej
6. Trzymaj wciśnięty przełącznik ODO/TRIP i zapnij przedni pas bezpieczeństwa
7. Sprawdź, czy licznik kilometrów wyświetla "b-on" lub "b-off" (będzie to "b-on")
8. Naciśnij przycisk ODO/TRIP, aby zmienić wyświetlacz na "b-off"
9. Wyłącz zapłon
10. Włącz zapłon, naciskając pedał hamulca

:cheers:
 
Florida Bronco ma absolutną rację. FWIW, używam metody przycisku resetowania licznika kilometrów (patrz poniżej) od ponad 4 lat i męczące jest to po każdym odłączeniu akumulatora.

Jeśli nie chcesz modyfikować wiązki przewodów, aby wyłączyć sygnał dźwiękowy, oto kroki:

1. Włącz zapłon (bez uruchamiania samochodu)
2. Naciśnij przycisk ODO/TRIP, aż licznik kilometrów wyświetli "ODO"
3. Wyłącz zapłon
4. Włącz zapłon
5. Naciśnij natychmiast przycisk ODO/TRIP (w ciągu 6 sekund po włączeniu zasilania) i przytrzymaj go przez 10 sekund lub dłużej
6. Trzymaj wciśnięty przycisk ODO/TRIP i zapnij przedni pas bezpieczeństwa
7. Sprawdź, czy licznik kilometrów wyświetla "b-on" lub "b-off" (będzie "b-on")
8. Naciśnij przycisk ODO/TRIP, aby zmienić wyświetlacz na "b-off"
9. Wyłącz zapłon
10. Włącz zapłon, naciskając pedał hamulca

:cheers:
Czy to działa zarówno dla pasów kierowcy, jak i pasażera?
 
Discussion starter · #719 ·
Czy to działa dla pasów kierowcy i pasażera?
Tak, metoda z przyciskiem resetowania licznika kilometrów powinna działać dla obu przednich pasów bezpieczeństwa, ale nie wyłączy sygnału dźwiękowego po włożeniu kluczyka do stacyjki.

EDIT: Ta metoda również nie wyłącza kontrolki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa.
 
Discussion starter · #720 ·
Kilka kolejnych zdjęć z aplikacji Dynamat Xtreme i pianki wygłuszającej.

Podłoga bagażnika z Dynamat (nie zrobiłem żadnych zdjęć, ale zdecydowałem się dodać piankę neoprenową na wierzch warstwy Dynamat)

Image


Oba tylne nadkola również otrzymały obróbkę Dynamat + pianka; zdjęcia są ze strony pasażera (przekaźnik jest dla świateł cofania w tylnym zderzaku DeMello)

Image


Image


Image


Image


Ta obróbka Dynamat + pianka neoprenowa na podłodze bagażnika, tylnych nadkolach i tylnych drzwiach całkowicie eliminuje dudnienie wydechu TRD. Być może będę musiał wykonać to samo wygłuszanie pod przednimi siedzeniami i przegrodą czołową.
 
701 - 719 of 1,594 Posts