Toyota FJ Cruiser Forum banner

TPMS-lampje uitschakelen

194K views 192 replies 108 participants last post by  FJtest  
#1 · (Edited)
Ik heb het TPMS-lampje al jaren aan en heb het gewoon genegeerd. Maar ik was vandaag achter mijn dashboard bezig met het doorknippen van draden om alle ABS/Trac/VSC-waarschuwingslampjes permanent uit te schakelen en dacht dat ik tegelijkertijd dat verdomde TPMS-lampje zou verwijderen.

Instructies -

1. Schroef het dashboardkastje aan de bestuurderskant los en verwijder het (als je niet weet hoe, stop dan hier, zoek en kom dan terug).
2. Je houdt twee kabelboomconnectoren over die in de bovenkant van het instrumentenpaneel gaan. Degene aan de linkerkant (bestuurder) is connector (A) en degene aan de rechterkant is connector (B). We hebben connector (A) nodig.
3. De TPMS-draad is A32. Hij is roze met een zwarte streep. Je vindt hem op de rij draden die het dichtst bij de bestuurderspositie zitten, helemaal links op connector A.

Deze draad heeft constant 12V nodig om hem uit te schakelen en het systeem te laten denken dat alles in orde is. Ofwel met een scotchlok of, zoals ik deed, isolatie strippen en solderen, moet je de TPMS-draad A32 verbinden met de rood/blauwe draad die zich op dezelfde connector bevindt (positie A17, dezelfde rij als A32-draad, tegenovergestelde kant van de connector). Knip geen van beide draden door, maar verbind ze gewoon met elkaar zodat de A32 het IGN+-signaal van A17 deelt.

Als je het goed hebt gedaan, gaat het TPMS-lampje uit en zie je het nooit meer. Als je het verkeerd hebt gedaan, is dat jouw probleem. Pak nog een biertje en ga verder met stap 1.

#4 ·
Kijk nu. Heb geen grijze draad met zwarte streep....??? Helemaal links op stekker A is roze met zwarte streep. Maar de enige grijze draad die ik heb, heeft een rode streep...

#9 ·
Ik bedoelde de rode met blauwe streep... Mijn fout. Maar kan ik dubbel checken of het de roze met zwarte streep is... Ik ben geen fan van knippen en splitsen, tenzij ik zeker ben.

#10 ·
Heb het net gedaan! Werkt perfect!
De draden om aan te sluiten zijn:

roze/ zwarte streep
rood/ blauwe streep

Werkt perfect. Goede vondst!!!!!

#12 ·
Of u kunt gewoon garantieproblemen en draadhacking vermijden door een TMPS "P1pe B00mb" te maken.

Haal uw wielsensoren van uw wielen, wikkel ze in bubbeltjesplastic en neem dan een PVC-buis. Gooi uw sensoren erin. Sluit beide uiteinden af met PVC-doppen (u kunt een eindkap met schroefdraad en teflontape gebruiken als u ze er later uit wilt halen zonder de buis te snijden). Boor een gat en schroef er een schraderventiel in. Breng de buis naar een compressor en voeg lucht toe tot het TMPS-lampje uitgaat. Gooi de buis in uw krikcompartiment en uw vrachtwagen zal nooit het verschil merken. Oh ja, het is omkeerbaar en maakt de garantie niet ongeldig.

#18 ·
Of je zou gewoon garantieproblemen en draad-hacking kunnen vermijden door een TMPS "P1pe B00mb" te maken.

Haal je wielsensoren van je wielen, wikkel ze in bubbeltjesplastic en neem dan een PVC-buis. Gooi je sensoren erin. Sluit beide uiteinden af met PVC-doppen (je kunt een eindkap met schroefdraad en teflontape gebruiken als je ze er later uit wilt halen zonder de buis te snijden). Boor een gat en schroef er een schraderventiel in. Breng de buis naar een compressor en voeg lucht toe tot het TMPS-lampje uitgaat. Gooi de buis in je krikcompartiment en je truck zal het verschil nooit merken. Oh ja, het is omkeerbaar en maakt de garantie niet ongeldig.
Fok de garantie. :)

Het enige probleem dat ik zie met die hele pijpbuis is dat je wordt aangehouden - "laat ons in uw auto kijken, meneer"... het volgende dat je weet is dat je auto wordt gesloopt door een bomopruimingsrobot terwijl je probeert te vertellen dat het alleen voor je tpms-sensoren is.

Ik heb de blauwe in-line connectoren gebruikt. Deed het in minder dan een minuut nadat het compartiment was losgeschroefd. Ik wacht al heel lang op deze hack! Bedankt cruzer!
Geen probleem bro!

#14 ·
Homeland Security komt achter je aan, man...... ;)
Dat is dat ik de nummers heb gebruikt om niet op lijsten te staan. Ik ben er zeker van dat ze er nooit aan zouden denken om te zoeken naar "P1pe B00mb"!:bigthumb:

• Like
Reactions: Lee44
#17 ·
Ik heb de blauwe inline-connectoren gebruikt. Het lukte in minder dan een minuut nadat het compartiment was losgeschroefd. Ik wacht al heel lang op deze hack! Bedankt cruzer!

#21 ·
Ik kan wel wat advies gebruiken over deze.

Terwijl ik in het harnas zat en de bellen hackte, besloot ik de tpms uit te schakelen.

Mijn probleem is dat in mijn '08 FJ, als ik naar de draden kijk (terwijl het harnas nog steeds gemonteerd is), de rode draad met blauwe streep niet in de sleuf zit die in deze thread wordt beschreven. In plaats van in dezelfde rij te zitten, aan het einde van de eerste draad roze met zwarte streep, zit mijn rood met blauw in de achterste rij, de tweede van rechts.

Zoals beschreven in de OP zou de rood/blauwe in dezelfde rij moeten zitten (voor, als je ernaar kijkt gemonteerd), maar rood/blauw is het niet, het zit in de achterste rij 2e van rechts. Ik hoop dat dat logisch is.

Mijn vraag is............moet ik nog steeds de roze/zwarte verbinden met de rood/blauwe of moet ik de roze/zwarte verbinden met de draad (groen/rood) die zich in de positie bevindt die in de OP staat, waarvan ik denk dat er stond "dezelfde rij als roze/zwart maar tegenovergesteld einde van het harnas".

Ik moet het echt weten want mijn interieur is nog steeds gedemonteerd :mecry:

Bedankt Jerry:bigthumb:

#154 ·
[QUOTE="Mud Draggin", post: 1705811, member: 7450]
Ik kan wel wat advies gebruiken over deze.

Terwijl ik in het harnas zat en de chimes hackte, besloot ik de tpms uit te schakelen.

Mijn probleem is dat in mijn '08 FJ, als ik naar de draden kijk (terwijl het harnas nog steeds gemonteerd is), de rode draad met blauwe streep niet in de sleuf zit die in deze thread wordt beschreven. In plaats van in dezelfde rij te zitten, uiterste einde van de 1e draad roze met zwarte streep, zit mijn rode met blauwe in de achterste rij, tweede van rechts.

Zoals beschreven in de OP zou de rood/blauwe in dezelfde rij moeten zitten (voor, als je er naar kijkt gemonteerd), maar rood/blauw is het niet, het zit in de achterste rij, 2e van rechts. Ik hoop dat dat logisch is.

Mijn vraag is............moet ik nog steeds de roze/zwarte verbinden met de rood/blauwe of moet ik de roze/zwarte verbinden met de draad (groen/rood) die zich in de positie bevindt die in de OP staat, waarvan ik denk dat er stond "dezelfde rij als roze/zwart maar tegenovergesteld einde van het harnas".

Ik moet het echt weten want mijn interieur is nog steeds gedemonteerd :mecry:

Bedankt Jerry :bigthumb:
[/QUOTE]

Ik heb ook een 2008 FJC, nieuwe banden (correct opgepompt) en nu brandt het lampje. Ik heb de draad-jumper hack geprobeerd, zonder succes. Mijn draden zijn zoals Jerry hierboven beschrijft. Heeft iemand met een 2008 FJC met succes de TPMC uitgeschakeld? Bedankt.

#25 ·
Ik haat dat verdomde licht. De mijne heeft een eigen wil. Ik moet echter vragen, waarom draden doorknippen als je gewoon de lamp kunt verwijderen?
Er is geen 'lamp' als zodanig - ik wou dat het zo eenvoudig was - het zijn allemaal printplaten en LED's! Ik wilde niet solderen of knoeien met de printplaat om het licht uit te schakelen.We knippen op deze manier geen draden door, alleen een simpele scotch-lock om stroom op het TPMS-signaal te zetten.

#24 ·
Dit duurt een minuut als je het bestuurderscompartiment eruit hebt... En er komt geen snijden aan te pas.

#26 ·
Dit duurt een minuut als je het bestuurderscompartiment eruit hebt... En er komt geen snijden aan te pas.
Er is geen 'lamp' als zodanig - ik wou dat het zo makkelijk was - het zijn allemaal printplaten en LED's! Ik wilde niet solderen of knoeien met de printplaat om het licht uit te schakelen.

We knippen op deze manier geen draden, alleen een simpele scotch-lock om stroom op het TPMS-signaal te zetten.
Begrepen.:bigthumb: Op mijn oude 4runner heb ik de ABS uitgeschakeld en de lamp eruit getrokken om het vervelende licht kwijt te raken. Goede vondst.:cheers:

#27 ·
Ik ben er vandaag eindelijk aan toegekomen om dit te proberen. De rood/blauwe draad is inderdaad +12v IGN. Ik heb een paar aftakkingen gebruikt om deze draad aan te sluiten op de roze/zwarte TPMS-draad. Ik heb nog geen kans gehad om het op de weg te testen, maar ik ben er vrij zeker van dat dit het probleem zal oplossen. Een kleine opmerking: door de connector van de meters los te koppelen, worden uw Trip A- en B-kilometers gereset.

Hier is de connector met de aftakkingen:

Image

Image

Veel dank aan !Cruzer! voor het ontdekken hiervan!

#28 ·
Onthoud dat als u uw voertuig ooit verkoopt, u aansprakelijk kunt zijn als er iets gebeurt bij een ongeval als dit wordt ontdekt. Denk aan Ford Exploders.

#32 ·
heb het vandaag eindelijk gedaan. Roze met zwart en rood met blauw. Er is niet eens het TPMS-lampje als je de sleutel voor het eerst omdraait om de stroom in te schakelen. Het is alsof de auto nooit TPMS heeft gehad.
dank je wel mensen.
Iemand dit al gedaan op een 2011?
-FJ Florida-

#34 ·
Nog een taak om toe te voegen aan mijn steeds langer wordende lijst...