Ik heb het TPMS-lampje al jaren aan en heb het gewoon genegeerd. Maar ik was vandaag achter mijn dashboard bezig met het doorknippen van draden om alle ABS/Trac/VSC-waarschuwingslampjes permanent uit te schakelen en dacht dat ik tegelijkertijd dat verdomde TPMS-lampje zou verwijderen.
Instructies -
1. Schroef het dashboardkastje aan de bestuurderskant los en verwijder het (als je niet weet hoe, stop dan hier, zoek en kom dan terug).
2. Je houdt twee kabelboomconnectoren over die in de bovenkant van het instrumentenpaneel gaan. Degene aan de linkerkant (bestuurder) is connector (A) en degene aan de rechterkant is connector (B). We hebben connector (A) nodig.
3. De TPMS-draad is A32. Hij is roze met een zwarte streep. Je vindt hem op de rij draden die het dichtst bij de bestuurderspositie zitten, helemaal links op connector A.
Deze draad heeft constant 12V nodig om hem uit te schakelen en het systeem te laten denken dat alles in orde is. Ofwel met een scotchlok of, zoals ik deed, isolatie strippen en solderen, moet je de TPMS-draad A32 verbinden met de rood/blauwe draad die zich op dezelfde connector bevindt (positie A17, dezelfde rij als A32-draad, tegenovergestelde kant van de connector). Knip geen van beide draden door, maar verbind ze gewoon met elkaar zodat de A32 het IGN+-signaal van A17 deelt.
Als je het goed hebt gedaan, gaat het TPMS-lampje uit en zie je het nooit meer. Als je het verkeerd hebt gedaan, is dat jouw probleem. Pak nog een biertje en ga verder met stap 1.
Instructies -
1. Schroef het dashboardkastje aan de bestuurderskant los en verwijder het (als je niet weet hoe, stop dan hier, zoek en kom dan terug).
2. Je houdt twee kabelboomconnectoren over die in de bovenkant van het instrumentenpaneel gaan. Degene aan de linkerkant (bestuurder) is connector (A) en degene aan de rechterkant is connector (B). We hebben connector (A) nodig.
3. De TPMS-draad is A32. Hij is roze met een zwarte streep. Je vindt hem op de rij draden die het dichtst bij de bestuurderspositie zitten, helemaal links op connector A.
Deze draad heeft constant 12V nodig om hem uit te schakelen en het systeem te laten denken dat alles in orde is. Ofwel met een scotchlok of, zoals ik deed, isolatie strippen en solderen, moet je de TPMS-draad A32 verbinden met de rood/blauwe draad die zich op dezelfde connector bevindt (positie A17, dezelfde rij als A32-draad, tegenovergestelde kant van de connector). Knip geen van beide draden door, maar verbind ze gewoon met elkaar zodat de A32 het IGN+-signaal van A17 deelt.
Als je het goed hebt gedaan, gaat het TPMS-lampje uit en zie je het nooit meer. Als je het verkeerd hebt gedaan, is dat jouw probleem. Pak nog een biertje en ga verder met stap 1.